De comeback van DOOH

comeback van dooh

De week publiceerde bureaunetwerk Candid (o.a. Stroom en M2Media) een overzichtsartikel met als onderwerp de comeback van ‘digital out of home’ (DOOH). De aanleiding van het artikel is de vraag ‘welke nieuwe media bieden de beste kansen voor adverteerders, nu de coronamaatregelen worden versoepeld en marketingbudgetten weer stijgen?’ Immers, zo stelt Candid, het aantal tv-kijkers, radioluisteraars en print-abonnees daalt al jaren gestaag en zal dat blijven doen. Nieuwe digitale media nemen de plaats in van traditionele. DOOH is een van die nieuwe digitale media.

Candid noemt een groot aantal verklaringen voor de aanstaande comeback en groei van DOOH. Op korte termijn is dat het herstel na de maatregelen rond corona, maar op lange termijn spelen zaken als de flexibele inzet van DOOH, het gebruik van data rond locaties, het weer, kassastromen en de inkoop op basis van tijdstippen/-vakken.

Daarbij komt dat DOOH niet alleen inzetbaar is als stand-alone medium, maar ook als onderdeel van een digitale crossmedia campagne. De invoering van D-OTS zorgt ervoor dat adverteerders DOOH nu op dezelfde wijze kunnen inkopen als andere digitale media. De CPM-tarieven zijn hierdoor vergelijkbaar, waardoor DOOH nu naadloos aansluit bij andere digitale media.

Lees hier het hele artikel van Candid en bekijk ook deze bijdrage met daarin aandacht voor de digitale transformatie van OOH.

Scroll naar boven