Wat is OOH?

Out of home (OOH) – of in goed Nederlands ‘buitenreclame’ – is een mediumtype of -kanaal dat adverteerders in staat stelt om grote groepen te bereiken in de publieke ruimte. Het concurreert hiermee met media zoals radio, televisie, print en door de opkomst van digitale out of home (DOOH) ook met internet. Het grote verschil is dat OOH zich volledig buitenshuis afspeelt en dat de andere mediakanalen grotendeels thuis of op het werk worden geconsumeerd. De mobiliteit van de populatie is dan ook een belangrijke parameter voor OOH.

24/7 en onvermijdbaar

OOH is overal. Gewoon op straat, bij de bushalte, op de tram, op de bus, aan de gevel, aan steigers, langs de snelweg of in een winkelcentrum. OOH is een 24/7-medium dat onvermijdelijk aanwezig is in het straatbeeld en de openbare ruimtes waarin wij ons dagelijks begeven. De prominente aanwezigheid van OOH zorgt voor een hoog bereik in allerlei doelgroepen zoals studenten, forensen, boodschappers, beslissers, autobezitters, leaserijders en wat dies meer zij. En gezien de reisroutines van elk van de doelgroepen wordt naast een hoog bereik ook een flink aantal contacten opgebouwd. Dit geeft een extra fundering onder de communicatiekracht van OOH.

Scroll naar boven