Op LinkedIn haalt OOH-specialist Dennis Kuperus een artikel aan van Emily Alcorn, Chief Effectiveness Officer bij Talon, een gespecialiseerd OOH-bureau, waarin vooral de succesvolle combinatie van TV en OOH wordt beschreven. Alcorn stelt dat televisie de aandacht trekt, maar dat OOH die aandacht vasthoudt: “TV en OOH hebben allebei hun sterke punten, net als twee goede vrienden op een feestje. TV maakt de entree, trekt de aandacht en krijgt iedereen op de dansvloer. OOH is degene die de sfeer erin houdt, de memorabele oneliners dropt en ervoor zorgt dat mensen er de volgende dag nog over praten.”
De gecombineerde inzet van televisie en OOH, maar ook andere kanalen speelt in op de kracht van crossmedia. Het brein maakt verbindingen als we een campagne in meerdere formaten en in verschillende contexten zien. Hierdoor neemt de kans toe dat we de boodschap gaan onthouden. Die theorie wordt bevestigd door de wetenschap. Alcorn verwijst naar studies die aantonen dat herhaaldelijke blootstelling aan verschillende mediatypen de hersenen harder laat werken en ze beter laat onthouden. En het toevoegen van OOH aan een TV-campagne kan de reële bedrijfsresultaten, zoals omzet of marktaandeel, met 17% verhogen.
Lees hier het hele artikel en kijk ook naar deze recente berichten over de stabiele kracht van OOH in het medialandschap en de maatschappelijke en economische opbrengst van OOH.

