Vandaag heeft het buitenreclame-onderzoek (BRO) een nieuwe site gelanceerd als opmaat naar het vernieuwde bereiksonderzoek. In maart van dit jaar zal dit nieuwe onderzoek onder de naam ‘BRO Next’ worden gepresenteerd aan de markt. Tot die tijd informeert BRO de diverse doelgroepen met achtergrondinformatie over BRO Next, dat op termijn zal aansluiten bij het Nationaal Media Onderzoek (NMO).
Op de site wordt stap-voor-stap uitgelegd hoe het onderzoek is opgebouwd en hoe verkeerstellingen en data uit het Nederlands Verplaatsingspanel uiteindelijk leiden tot mediaplanningsdata zoals bereik en contacten. Ook is een video te zien waarin JIC BRO directeur Swantje Brennecke en Jikke ‘Mindshare’ Romijn uitleg geven over de veranderingen en vooral verbeteringen van het bereiksonderzoek.
Ga naar de nieuwe site van BRO en ontdek de achtergronden en specs van BRO Next. Abonneren op de nieuwsbrief van BRO Next kan hier.