Opmars (D)OOH zet door

In het tweede kwartaal van 2023 zijn de budgetten voor (D)OOH wederom flink gegroeid, vooral ‘digital’ deed goede zaken. In totaal werd voor ruim € 66 miljoen uitgegeven, waarvan € 32 miljoen aan ‘traditional’ en € 34 miljoen aan digital. Hiermee laat digital een groei zien van 19% ten opzichte van hetzelfde kwartaal vorig jaar. Traditional leverde met -4% iets in. Het aandeel digital kwam in het tweede kwartaal uit op 52%. Binnen digital ging 27% naar ‘programmatic.

Bestedingen (D)OOH Q2 – 2018-2023 (€ miljoen)

Bron: Outreach

De optelling van Q1 en Q2 laat zien dat in de eerste helft van 2023 de bestedingen aan (D)OOH met 9% zijn gegroeid ten opzichte van dezelfde periode vorig jaar. In totaal werd iets meer dan € 120 miljoen uitgegeven tegen € 110 miljoen in de eerste helft van 2022. De marktgroei wordt gedomineerd door ‘digital’ met een stijging van 24%. Daarbinnen groeide ‘programmatic’ met 14% tot een budget van bijna € 16 miljoen. De aandelen van traditional en digitaal houden elkaar in evenwicht in de eerste helft van 2023.

Bestedingen (D)OOH eerste helft 2022/2023 (€ miljoen)

Bron: Outreach
Scroll naar boven