In een Britse analyse wordt duidelijk waarom TV-stations digitale schermen op straat gebruiken om uiteindelijk meer TV-kijkers te lokken. Zenders als BBC, ITV, Channel4 en Paramount zetten DOOH in omdat is gebleken dat lichte TV-kijkers gemiddeld meer digitale schermen op straat zien. De basis wordt gelegd door het feit dat het bereik van OOH overdag veel hoger is dan dat van TV. In onderstaande grafiek wordt dat weergegeven:
Nadere analyse leerde dat wekelijks 83% van de bevolking digitale schermen ziet, maar gesplitst naar de verschillende TV-kijkers – zoals light, medium en heavy kijken – geeft aan dat DOOH een hoger bereik heeft in de groep light TV-kijkers. Concreet werd berekend dat lichte TV-kijkers elke week 15% meer DOOH-advertenties ziet dan een gemiddelde Brit.
De TV-zenders kopen eigenlijk heel selectief in op het moment dat ze de lichte TV-kijker wil verleiden om meer TV te gaan kijken. Je kan je voor ander campagnes ook voorstellen dat DOOH een goede aanvulling is op het TV-bereik. Kijkers die je thuis niet bereikt, bereik je alsnog buiten de deur.