Innovatief gebruik DOOH door Schoonenberg Hoorsupport

Hoorspecialist Schoonenberg Hoorsupport heeft onlangs een innovatieve DOOH-campagne ingezet, waarbij het gebruik maakte van een Channable API en een dynamische uiting die op specifieke locaties werd getoond op momenten waarop in de dichtstbijzijnde winkel tijd was voor een hoortest. Naast het uitnodigen van prospects om de winkel te bezoeken was het vergroten van de naamsbekendheid ook een doelstelling van de campagne.

Voor de invulling bedachten Schoonenberg Hoorsupport en haar (online) marketingbureau Yonego een gelokaliseerde en dynamische Digital Out of Home (DOOH) campagne op basis van hyperlokale targeting (alleen uitingen in de buurt van winkels), bezettingsdata van de winkel (ruimte voor gehoortest) en een dynamische uiting waarin alleen de dichtstbijzijnde winkel werd getoond. Hierbij werd gebruik gemaakt van de tool van Sage+Archer (S+A), het media-inkoop platform voor programmatic en localized DOOH campagnes.

Met de inzet van de POI-generator van S+A was het mogelijk om een aangepaste targetinglijst te maken van alle potentiële digitale schermen in een straal van 1,5 kilometers rondom de deelnemende filialen van Schoonenberg Hoorsupport. Vervolgens werd de campagne gekoppeld aan een zogeheten Channable API, die de beschikbare tijden voor afspraken van elke winkel centraliseerde in een feed. Deze feed werd niet alleen gebruikt om de campagne te activeren om op het juiste moment op de juiste locatie aan of uit te staan, maar presenteerde ook een HTML5-advertentie die het dichtstbijzijnde filiaal weergaf. Op die manier werd volop geprofiteerd van programmatic DOOH en het gebruik van data om alleen contacten te realiseren wanneer dit het meest relevant is voor zowel het merk als de consument.

Scroll naar boven