Herstel OOH-markt zet door, digitaal leidt in groei

Het derde van 2021 laat voor de OOH-markt een groei zien van 20% ten opzichte van hetzelfde kwartaal in 2020. De totale omzet kwam op uit € 45,5 miljoen, waarvan € 25,6 traditioneel en € 19,8 digitaal. Hiermee komt het aandeel van digitaal op 44%. Een jaar geleden was dat nog 38%. Dat betekent dat digitaal voorop loopt in groei ten opzichte van traditioneel.

Bestedingen (D)OOH Q3 2020 – Q3 2021 x € miljoen

Bron: Outreach

De eerste drie kwartalen van 2021 waren goed voor een omzet van € 108 miljoen. Dat is 14% meer dan in de vergelijkbare periode in 2020. Digitaal groeide maar liefst 34%, traditioneel nam 3%.

De cijfers zijn afkomstig van Centercom, Clear Channel, Exterion Media, JCDecaux, Ocean, OV Media, Hillenaar Outdoor, CS Digital Media, Blow-up, OOHA Media, Bereik.nl en Schiphol Media.

Scroll naar boven