2.000 Abri’s voor het “grootst mogelijke publiek”

De online conversatie tussen Willem Engel en de Belgische viroloog Van Ranst was deze week voor Alexander Klöpping – bekend van DWDD en Blendl – aanleiding om 2.000 abri’s in te zetten. Klöpping wil hiermee Van Ranst helpen om de invloed van Viruswaarheid boegbeeld Willem Engel in te perken. Hij wilde dat het Twitter-gesprek aan een zo “groot mogelijk publiek” getoond moest worden. Om dit te bereiken werd de digitale abri als kanaal gekozen. Om de inzet van de 2.000 abri’s te bekostigen werd een crowdfundactie opgezet, die in no time € 25.000,- euro opleverde. De actie is inmiddels gestopt. Het punt is gemaakt, aldus Klöpping.

Zonder een oordeel te vellen over de inhoud van de kwestie cq. campagne is het wel een mooi voorbeeld van de inzet van (D)OOH om in een korte tijd een groot publiek te bereiken. Dit publiek wordt nog eens vergroot door het feit dat Klöpping oproept foto’s te delen waarop de campagne te zien is. In de visual is een aantal voorbeelden te zien.

Scroll naar boven