Creatief door corona op straat

Creativiteit is een groot goed, zeker in de huidige coronatijd. Op straat zijn er dan ook diverse vormen van creativiteit te zien die het vermelden waard zijn. Zo kan men in Rotterdam in het centrum op vijf plaatsen genieten van de dieren in het gesloten Blijdorp. Met een speciale dierentuin-plattegrond zie je waar je welke dieren kunt bewonderen. De route kun je op eigen gelegenheid volgen en duurt ongeveer een half uur. Via een QR-code op de schermen kunnen ‘bezoekers’ Blijdorp ook steunen met een Tikkie.

Overigens worden de schermen in Rotterdam ook nog voor een ander doel gebruikt, namelijk voor het opsporen van verdachten. Blijkbaar is de politie in Rotterdam goed op de hoogte van de effectiviteit en impact van (D)OOH.

KitKat haakte onlangs in op de Zoom-cultuur die is ontstaan als gevolg van de maatregelen rond corona. De ‘break’ van Kitkat werd in de agenda gezet tussen alle Zoomsessies in.

Leo Burnett in Londen ontwikkelde voor McDonald’s een campagne waarin het thuisbezorgen centraal staat. Sublieme eenvoud waarbij het merk niet eens wordt genoemd.

Scroll naar boven