Drie keer creatief met OOH

OOH Creatief

Vorige week kwamen er drie OOH-campagnes voorbij met uiteenlopende creaties, variërend van de inzet van augmented reality tot het laten ‘stomen’ van een mupi. Deze laatste kwam uit Noorwegen en betrof een campagne van Maarud dat via rook uit een mupi de pittige smaak van de Tortilla Chili Bites wilde benadrukken. Uiteraard kreeg de campagne veel bekijks. Op de video is te zien dat er zelfs foto’s werden gemaakt van de ‘brandende’ vlakken.


De tweede campagne komt van Karvan Cevitam dat nieuwe limonadesmaken wil laten opvallen in het Nederlandse straatbeeld. Om hun Signature Blends te positioneren koos Karvan Cévitam onder andere voor een landelijke outdoor. Deze campagne bestaat uit een mix van OOH, DOOH én een spectacular in de vorm van een enorme limonadefles. De 3D limonadefles van 1.70 meter is door Clear Channel op een reclamepaneel gemonteerd in het centrum van Utrecht. De nieuwe limonadesmaak met munt en limoen stroomt uit de fles, over het paneel, de straat op. Het 3D effect van de fles zorgt ervoor dat de campagne extra opvalt in het straatbeeld.


Tot slot de augmented reality campagne van Tele2 dat onder het mom ‘Keep the vibe alive, omdat het kan’ de passanten van de digitale schermen even een andere wereld laat beleven. Het idee was om op een leuke laagdrempelige ‘Fun Rebel’ manier, jongeren aan te spreken en – nog voor de tweede lockdown – te vieren dat we weer het een en ander buiten mochten doen. Hiervoor heeft Tele2 de ‘Funstagrammables’ ontwikkeld, grappige 2D Instagram cartoons die allemaal een eigen animatie hebben. Deze cartoons leenden zich er perfect voor om door te vertalen naar een interactieve AR-toepassing. DOOH in optima forma. De 2D funstagrammables werden in de 3D ruimte geplaatst. Een aantal cartoons bewogen continu en een aantal reageerden en bewogen alleen als er passanten langs liepen.

Bekijk hier het resultaat:

De campagnes laten zien dat er ondanks corona en heersende lockdowns nog genoeg creativiteit is om OOH effectief in te zetten. Misschien wel meer dan anders? En blijkbaar is er ook voldoende mobiliteit om te kunnen spreken van een substantiële zichtbaarheid.

Scroll naar top