Kunstcampagne verfraait straatbeeld

De Vereniging Rembrandt en verschillende outdoor media-exploitanten hebben de handen ineen geslagen om kunst naar de mensen toe te brengen. Op ruim 2.000 abri’s van Clear Channel verspreid door heel Nederland, 10 groot formaat full-video schermen van Ocean Outdoor en op ruim 30 digitale abri’s + 10 digitale groot formaten van Hillenaar Outdoor zijn deze week bekende kunstwerken te zien uit Nederlandse musea. De campagne is een initiatief van de Vereniging Rembrandt die hiermee musea een hart onder de riem wil steken en tegelijkertijd een groter publiek in aanraking wil laten komen met hoogtepunten uit ons gezamenlijk kunstbezit.

‘Kunst die je bijblijft’

Op de uitingen zijn publiekslievelingen te zien uit de Collectie Nederland, zoals Rembrandts Titus aan de lezenaar in Museum Boijmans Van Beuningen, Lourens Alma Tadema’s Amo te ama me in het Fries Museum en de twee 14de-eeuwse Japanse tempelwachters in het Rijksmuseum. Fusien Bijl de Vroe, directeur Vereniging Rembrandt: ‘Deze werken zijn ingezonden door kunstliefhebbers voor onze actie Kunst die je bijblijft. Uit hun vaak persoonlijke toelichtingen blijkt welke kracht van kunst uitgaat, hoe zij ontroert en fascineert. De wetenschap dat die kunst er ook in moeilijke tijden is en op een weerzien wacht, dat troost.’

Openluchttentoonstelling

“Ondanks de geldende maatregelen zijn we juist meer buiten dan vóór corona. Om boodschappen te doen of om een wandeling in de buurt te maken. We blijven daarbij veel meer in onze eigen omgeving. Juist daar kunnen we het verschil maken met onze abri’s in ruim 280 gemeentes. Nu de advertentiemarkt flink onder druk staat, bieden wij dit soort initiatieven graag een platform. Met deze openluchttentoonstelling brengen we kunst naar de mensen. Daarnaast maken we het straatbeeld er een stukje mooier mee”, aldus Raymond van Kasterop, Managing Director Clear Channel Nederland.

Laat een reactie achter

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *