Prognose DOOH 2027

Deze week verscheen het rapport Digital OOH – Global Market Trajectory & Analytics (488 pagina’s, betaald) met daarin groeiprognoses voor DOOH die doorlopen tot 2027. Volgens de samenstellers zullen de DOOH-bestedingen ten opzichte van 2020 bijna verdubbelen en in 2027 mondiaal zo’n $ 35,1 miljard bedragen. Voor 2020 wordt een budget van $ 18,8 miljard aangehouden. De gemiddelde jaarlijkse groei is tot 2027 ruim 9%. Eén van de aanjagers van de groei is volgens het rapport het Smart City-concept, waarbinnen en grote rol is weggelegd voor ‘digital’.

Het OV heeft wereldwijd een aandeel van ruim 25% in de DOOH-bestedingen. Het OV is een belangrijk domein binnen het Smart City-concept. Het rapport verwacht dan ook een jaarlijkse groei van ruim 9% van de bestedingen in dit deel van de markt.

De VS zijn goed voor bijna 30% van de wereldwijde marktomvang in 2020. Omgerekend is dat $ 5,6 miljard. China, de op een na grootste economie ter wereld, zal naar verwachting in het jaar 2027 een geschatte marktomvang van $ 6,1 miljard bereiken, met een gemiddelde jaarlijkse groei van 8,7%. China blijft een van de snelst groeiende in het cluster van regionale markten. Geleid door landen als Australië, India en Zuid-Korea, wordt voorspeld dat de markt in Azië-Pacific tegen het jaar 2027 $ 4,1 miljard zal bereiken.

Andere grote geografische markten zijn Japan en Canada, die elk naar verwachting jaarlijks zullen groeien met respectievelijk 8,6% en 7,6% in de periode 2020-2027. Binnen Europa zal Duitsland naar verwachting groeien met ongeveer 7,6% CAGR, terwijl de rest van de Europese markt tegen het jaar 2027 $ 6,1 miljard zal bereiken. Dat is vergelijkbaar met het niveau van China in 2027.

Scroll naar boven