Uit een onderzoek van Posterscope blijkt dat consumenten die een OOH-campagne hebben gezien, tot wel 63% meer kans hebben om een online merkactie te ondernemen. Het onderzoek betreft een analyse van ruim 50 OOH-campagnes in de UK tussen 2015 en 2020.
De resultaten van de analyse geven aan dat bij 23% van degenen die een OOH-campagne hebben gezien een online merkactie (webbezoek, zoeken, app downloaden enz.) zichtbaar was. Dat is 63% meer dan de 14% van alle ondervraagde consumenten.
Het blijft niet alleen bij merkacties. Ook het (offline- en online) koopgedrag blijkt te beïnvloeden door OOH-campagnes. Van de consumenten die OOH-reclame zagen had 56% meer kans om een online aankoop van een merk te doen. Voor winkelbezoeken geldt een score van 46% en daadwerkelijke aankopen in de winkel heeft 28% meer kans bij zij die exposed zijn aan OOH-campagnes.
Tot slot heeft OOH ook een positief effect op de merk KPI’s. De merkbekendheid stijgt gemiddeld met 7% bij de inzet van OOH, de merkoverweging met 23% en de merkwaarde neemt met 22% toe onder consumenten die OOH-campagnes hebben gezien in vergelijking met alle ondervraagde consumenten.