Vorige week is op initiatief van de World Out of Home Organisation (WOO) een mondiale campagne gestart die pleit voor een nieuwe wereld in het post corona tijdperk. Het betreft een digitale out of home campagne die onder de naam #OurSecondChance wereldwijd te zien zal zijn op duizenden digitale schermen. De campagne doet eveneens een gooi naar een notering in het Guiness Book of Records. Nog niet eerder is een digitale campagne van deze omvang gelanceerd. In Nederland zal de campagne te zien op de schermen van onder andere Clear Channel, JCDecaux, Exterion Media en Ocean Outdoor.
#OurSecondChance is ontworpen door het nieuwe Britse bureau New Commercial Arts, dat in mei van dit jaar is opgericht door James Murphy and David Golding van adam&eve. In totaal gaat het om een mediawaarde van zo’n $ 25 miljoen, virtueel bijeengebracht door vrijwel alle digitale out of home exploitanten in de wereld.
De inspiratie van de campagne vonden de makers in een wereld die langzamerhand uit de corona-lockdown komt. Mensen gaan weer naar buiten, gaan aan het werk, zoeken elkaar weer op, maar wel met een vernieuwd gevoel voor hun omgeving en andere waarden. WOO-directeur Tom Goddard zegt hierover: “#OurSecondChance geeft een heldere visie op de nieuwe post-corona-wereld en biedt de kijker de mogelijkheid om met vernieuwde prioriteiten en ambities naar die wereld te kijken.”
De campagne is vrijwel meteen geadopteerd door de partners van Outreach. Op de Nederlandse schermen zullen binnenkort de originele Engelse uitingen te zien zijn. Hannelore Majoor, bestuurslid van Outreach en directeur van JCDecaux: “[citaat.]”
Naast Nederland en een groot aantal andere Europese landen zal #OurSecondChance te zien zijn in Noord- en Zuid Amerika, Afrika, Azië, Verre Oosten (o.a. in China) en Australazië. Parallel aan de out of home campagne gaat #OurSecondChance viral op de sociale media.