In 2011 is Het Buitenreclame Onderzoek gelanceerd. Het onderzoek wordt uitgevoerd door het Engelse Simon Cooper Associates. Opdrachtgevers voor het onderzoek zijn de Bond van Adverteerders (bvA), het Platform Media Adviesbureaus (PMA) en Outreach. Vrijwel de gehele buitenreclamebranche participeert in dit project.
Het onderzoek voldoet ruimschoots aan de internationale Esomar richtlijnen voor Out of Home Media Audience Measurement en levert resultaten op basis van daadwerkelijk oogcontact (VAC: visibility adjusted contacts). Daarmee is het het enige bereiksonderzoek in Nederland dat de adverteerder daadwerkelijk inzicht geeft in de zichtbaarheid van zijn advertentieboodschap.
Dankzij Het Buitenreclame Onderzoek hoeft het medium buitenreclame niet langer ingekocht te worden op basis van aantal vakken maar juist op basis van bereik en contacten. Voor tal van doelgroepen, pakketten en voor alle maanden van het jaar kunnen bereikcijfers worden opgeleverd op zowel nationaal-, provincie- en Nielsenniveau en ook voor 30 specifieke regio’s die in de analyse software CAFAS zijn gedefinieerd. Elk kwartaal vindt er een update plaats waardoor u continu over actuele cijfers kan beschikken.
Op www.buitenreclame-onderzoek.nl vind je uitgebreide achtergrondinformatie over het onderzoek. Ook kun je via deze website een (betaalde*) login aanvragen. Hiermee krijg je toegang tot de software zodat je zelf cijfers kunt opvragen.
* Leden van bvA en PMA hebben gratis toegang tot de data