Nestlé gaat gerecycled papier gebruiken in OOH

Nestlé heeft in de UK aangekondigd dat het in 2021 100% gerecycled papier zal gebruiken voor zijn OOH-campagnes. Nestlé gebruikt OOH onder meer voor de merken Polo, KitKat, Quality Street en Nescafé. De fastmover zet het duurzame papier in in samenwerking met Posterscope. Dit na maanden van onderzoek en ontwikkeling van gerecyclede printtechnieken voor OOH-poster op klein formaat zonder kwaliteitsverlies.

Het gebruik van gerecycled papier past in de strategie van Nestlé om uiteindelijk in 2050 een netto uitstoot van 0 te bereiken. Hiervoor wordt actief beleid gevoerd binnen het bedrijf op het gebied van energie en productie van materialen. Het gebruik van advertentiemateriaal is daar onderdeel van.

In tegenstelling tot het huidige standaardpapier dat geen gerecycled materiaal bevat, verzamelt dit nieuwe papier gebruikt papier waarvan de inkt is verwijderd en wordt het verpulverd voordat het de papierfabricatiefase bereikt. Bij oude processen werd ook chloor gebruikt om het papier weer op te fleuren, maar bij dit recyclingproces wordt geen chloor meer gebruikt, terwijl alle inkt die in het printproces wordt gebruikt, plantaardig en milieuvriendelijk is.

Het gebruik van gerecycled papier is een mooie stap die past in de lijn van duurzaamheid van straatmeubilair. Eerder deze maand werden in Amersfoort abri’s geplaatst die stroom opwekken en groene daken op abri’s worden al langer succesvol aangebracht in een groot aantal steden. Zie ook dit artikel op Nabbnet over de verduurzaming van bushokjes.

Scroll naar boven